اقالیم
اقالیم

اقالیم

معرفی کتاب

دوستی های ابدی

نام کتاب: دوستی های ابدی

مولف: حجت الاسلام و المسلمین حسین دهنوی و دکتر محسن ایمانی

 ناشر: آستان قدس رضوی

قیمت: 2000 تومان

تعداد صفحات: 60

 یکی از نیازهای انسان در زندگی دوست هست، دوستان و رفقای خوب برای انسان نعمت هایی هستند که شاید کمتر نعمتی به پای این مطلب برسد در این زمینه کتاب های زیادی نوشته شده است و لازم است انسان آداب و شرایط دوستی و همچنین انواع دوستان و ارتباطاتی که با رفقای خودش   می خواهد داشته باشد را بر مبنای اصول اسلامی و انسانی قرار بدهد. در این زمینه کتاب هایی نوشته شده که در فرصت های بعدی معرفی می کنیم اما یکی از کتاب های کم حجم و پرمحتوا که برای دوستی های واقعی و همیشگی می تواند مفید باشد کتابی است به نام « دوستی های ابدی» که از سلسله کتاب های چاپ آستان قدس رضوی است.در این کتاب مطالب خلاصه و فشرده ای نوشته شده است.  البته این کتاب ویژه دختران نوجوان است هرچند بعضی مطالبش عمومی است اما چون مثال هایی که زده شده بیشتر برای دختران است لذا مفید است که خانم ها این کتاب را بخوانند. کتاب، خیلی ساده و کم حجم است که چند مورد از آن را ذکرمی کنیم:

دوست حقیقی آیینه ی من است

امام توی حیاط خانه شان ایستاده بودند، دور و برشان شلوغ بود. هر کس از در وارد می شد، به نشانه ارادت چیزی می گفت. بعضی ها برای امام هدیه آورده بودند. یاران امام یکی یکی وارد     می شدند. امام دستشان را بر شانه ی یکی از اصحاب گذاشتند و فرمودند :

« محبوب ترین برادرانم کسی است که عیب هایم را به من هدیه دهد.»

چه کنم تا دوستی هایم، صمیمی و پایدار باشد و کدورت و مشکلی در رابطه های دوستانه ام پیش نیاید؟

مهم ترین عاملی که پیمان دوستی ات را استوارتر می سازد، «انصاف» است.وقتی با دوستت منصفانه رفتار کنی، اولین گام را در استحکام دوستی ات برداشته ای. عوامل دیگری را نیز برایت می توانم بگویم: چشم پوشی از خطاهای دوستت و نیز مدارا با دوستان، آرامشی لذت بخش را برایت به همراه می آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد