اقالیم
اقالیم

اقالیم

از نگاه دیگران

دلم شکستی

دلم شکستی و رفتی، فسانه گشتی و رفتی

به ناله های شقایق، ترانه گشتی و رفتی

زمان دریغ ندارد ز رفتن و نرسیدن

به رفتن و نرسیدن زمانه گشتی و رفتی 

 

به خون من همه جاری، به جان من همه ساری

درون رگ رگ جان عاشقانه گشتی و رفتی

زمین قرار ندارد، خبر زپار ندارد

تو پا و پیرار این میانه گشتی و رفتی

چه موجهای مهیبی به کشتی دل می زد

برای کشتی ویران، کرانه گشتی و رفتی

و سقف من که فرو شد، دل از تو شبرو کوشد

برای خانه ی دل آسمانه گشتی و رفتی

پرنده های مهاجر، دل از وطن نگسسته

بر این پرنده ی دل آشیانه گشتی و رفتی

تو بی وفا که نبودی، سر جفا که نبودی

چه شد که یک دم اسیر بهانه گشتی و رفتی

من این کبوتر غمگین، نشسته دیده بر آفاق

چو تیر گرچه زدستم، کمانه گشتی و رفتی                                                                

دکتراحمد بومحبوب- تهران

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد